Sunday, May 5, 2013

Framläggningen

Fredagen den 25 maj, 2012 hade vi framläggning av våra ex-jobb. Trots att det såg mörkt ut ett tag så stod jag där på utsatt tid redo och mycket mycket mycket nervös.

Mitt arbete som jag jobbat med i över 1år skulle presenteras och försvaras. Det gick bra alla som lyssande fick dessutom lyssna på en 15 minuters stepp session (tydligen steppar jag när jag är nervös, detta hörs mycket tydligt i högklackat).

1 vecka senare var den skriftliga versionen inlämnad, klar och Godkänd. Jag hade då lämnat in ALLT i tid.
Så stolt jag var över mig själv den dagen, och utmattad. Äntligen fick jag lov att andas ut.

På kvällen efter vår framläggning firade vi med grillning på fotbollsplanerna i Ryd med fortsatt utgång på [Hg]. Behöver kanske inte nämna hur blöt denna kvällen blev.....






Friday the 25th of may I gave my oral presentation for my thesis. It looked dark for a while, I wasn't sure that I actually would be standing there presenting it. But I was nervous, but ready. 

My thesis that I had worked with for over a year was due to be presented and defended. I did it! I talked for 15 minutes while stepping so everybody that listened heard my heels klick into the tiles over and over and over again (apperently I step when I'm nervous). 

A week later I handed in my written version and by then I had handed in all assignments on time for my entire masters degree. This was the day when I could finally breathe and relax.

After we had presented our thesis we headed to the football fields in Ryd for some bbq and then drinks at [Hg]. That this ended up being a rememorable night and a wild one I don't think I need to mention.

No comments: